Saturday, December 27, 2008

ANAK KAMPUNG DAPAT YB BARU ...







Syabas dan tahniah kepada YB Baru Kami Yang Berhormat Tuan Kamarlin Hj Ombi Ahli Dewan Undangan Ngeri Kawasan N27 Lumadan Sabah .

Berlatar belatar belakangkan pendidikan sebagai pegawai pendidikan daerah sipitang beliau sememangnya dikenali ramai apatahlagi dikalangan guru - guru sekolah dikawasan daearh Beaufort , Sipitang , Kula penyu . beliau yang lahir dari keluarga sederhana di Kampung Lupak Beaufort telah berjaya melanjutkan pelajaraan di salah sebuah universiti di Amerika mempunyai perwatakan yang sederhana . Dari apa yang anak kampung kenali beliau ketika sama sama mengikuti Kursus pemantapan jentera Pilihanraya tahun 1994 anjuran Biro Penerangan UMNO negeri Sabah yang mana beliau ketika itu Mewakili UMNO Bahgian Sipitang dan anak kampung pula mewakili Pergerakan pemuda UMNO Bahgaian , Beliau seorang yang suka berjenaka , sentiasa terbuka , dan dan sentiasa berkongsi pengalaman dan ilmu , sebagai pemimpin beliau sentiasa disenangi ramai kawan dan lawan ... suatu ketika anak kampung cuba tanyakan petua apakah yang beliau gunakan sehinggah kawan dan lawan pun rasa terpinga-pinga . beliau hanya menjawab " SENTIASALAH SENYUM SELALU " pengertianya cukup luas untuk diterokai . Katanya lagi Senyum itu satu Sedekah ...!! anak kampung faham maksud yang cuba disampaikan .


sejak awal mula penglibatan beliau sebagai Ketua Penerangan UMNO Bahgaian p.178 Sipitang yang mana anak kampung sendiri sebagai AJK UMNO Bahagian , Usaha dan peranan beliau amat berkesan pelbagai aktiviti dilaksanakan di kampung -kampung untuk menjelaskan pelbagai isu UMNO diperingkat tertinggi agar tidak mudah diputar belitkan . semasa berada dimeja bulat mesyuart bahagian beliau tegas dan jujur memberikan pelbagi pendapat disamping merumuskan kesimpulan melalui fakta dan ilmiah , Sememangnya tepatlah UMNO Bahagian Memilih beliau sebagai ketua Penerangan UMNO pada ketika itu .....


Selama anak kampung kenali beliau tidak pun kedengaran beliau atau kawan- kawan beliau melobi untuk mejadai calun wakil rakyat kawasan , cuma seskali disebut sebut oleh ramai orang ... namun hakikatnya ajal maut ,jodoh dan rezeki ditangan tuhan 9 orang yang disebutkan terpaksa mengundur diri bila sahaja nama Kamarlin Hj Ombi diumumkan sebagi calun ADUN Kawasan N27 Lumadan . bagi anak kampung siapa pun calun tak jadi hal , Cuma lagi anak kampung amat bangga dan berbesar hati kawan yang juga sama sama menggerak UMNO bahagian dipilih menjadi calun .... tuah orang lah katakan ... apa yang anak kampung ingin kongsikan bersama YB Baru ini memang sesuai dan tepat pada masanya apatahlagi dalam era pembangunan Modal insan yang dianjurkan oleh pemimpin besar negara ... sempat juga anak kampung dibisikan oleh YB Baru ini ... kalau menang nanti pendidikan , perpaduan dan pembangunan modal insan akan menjadi keutamaan , terlintas difikiran anak kampung bahawa beliau mampu melakukanya .

akhirnya terbukti juga apabila belum pun 100 hari pentadbiran beliau satu program pembangunan IT diadakan di Kampung kelahiran beliau anjuran unit IT Jabatan kementerian Pembangunan Sumbar manusia negeri Sabah . Menyusul kemudian Pentarama Jabatan Penerangan Hiburan berinfomasi yang menanamkan semnagat cinta negara di kampung Weston .











Apa yang jelas anak kampung berpendapat YB kamarlin Hj Ombi mampu melaksanakan tanggungjawab dan amanah rakyat kearah yang lebih baik semoga beliau terus berjaya ... anak kampung akan terus berada dibelakang

No comments: