Friday, April 24, 2009

BELALANG - JANGAN TAKUT KITA LAWAN .............!!!! TUN MAHATHIR MUHAMED

Pada kita Pilihanraya bukanlah sesuatu yang luar biasa , Kalah dan menang adat pertandingan . Yang pelik dan menghairankan Pilihanraya yang sengaja diada- adakan bagi menutup kelemahan sendiri . Nasihat Tun M perlu diambil perhatian sebijaksana mungkin kerana mengelak dari menyertai pilihanraya yang berlaku akan mengundang pelbagai riaksi ahli UMNO apatah lagi penyokong2 BN . Pada perkiraan anak kampung ,Biar Allah Swt yang mengadili siapa sebenaranya yang zalim (PEMIMPIN ATAU RAKYAT YANG MENGUNDI ) Jika benar Pemimpin UMNO zalim hukumlah jika tidak, terimalah akibatnya bukan manusia yang menghukum tetapai Allah SwT ... Fikirkan lah UMNO telah bertahan sekian lama bukan kerana ia Kuat dan Pembangkang Lemah akan tetapi tegak kerana keiklasan pemimpin dulu Kini dan selamanya, sekali gus kelangsungan izin darpada Allah Swt ...



3 comments:

Lilis Indrawati said...

"Kalah dan menang adat pertandingan"

Saya tertarik dengan peribahasa itu Bang Jun. Ada yang menang tentu ada yang kalah. Yang menang tidak boleh takabur, yang kalah tidak boleh marah.

CINTA DUNIA said...

Tuan,
Saya sokong pendapat Tun M supaya UMNO bertanding. Tetapi bila UMNO kata PRK ni membazir maka pendirian ini meletakkan UMNO pada kedudukan yang tidak baik untuk masuk bertanding. Jika UMNO bertanding maka UMNO turut ikut pada benda yang disifatkan membazir itu.Jika UMNO tidak bertanding maka akan tiadalah yang dikatakan membazir itu kerana tidak perlu PRK dan PKR akan menang tanpa bertanding..Kalau BEBAS masuk, BEBAS itulah nanti yang boleh dipersalahkan kerana menjadikan 'membazir' itu tetap berlaku..

D'Rimba said...

Rakyat makin jelak dengan permainan perlaksana tegar acuan barat. Bahasa sendiripun tidak mampu untuk dimartabatklan. Lebih baik kita mengangkat ulama tulen menjadi pemimpin...Semakin perlaksana PPSMI menyibuk semakin itulah anak bangsa dan pejuang bahasa sekalian berjuang habis-habisan dengan penuh ketulusan.