Tuesday, April 7, 2009

KALAH LAGI .... SABAR AJALAH .... !!

Dimana pun kita siapa pun kita kalah menag ada bertanding .... kita juma lagi di PRU Ke 13

3 comments:

syidi_black said...

Begitulah resam berpolitik..tapi sejak kebelakangan ni mmg sukar untuk menarik kembali perhatian rakyat kepada kerajaan. terlalu byk isu yg dimainkan pembangkang..

Contohnya, saya adalah orang tinggal di kawasan P 59 ni. Walaupun saya masih muda, tapi saya nampak perubahan ke atas pengundi2 di sana.

Mereka kelihatan agak slow tpi agresif..mereka tidak lagi termakan dengan janji2 pembangunan seperti jalan raya baru, sekolah baru dan sebagainya, sebaliknya mereka lebih termakan pujukan PAS yang menggunakan pendekatan keagamaan yang extreme dan seklai gus rakyat di sana menjadi 'insaf' ditambah lagi dengan isu-isu lain yang di 'panas' kan terutama berkaitan disiplin peringkat tertinggi UMNO yang tidak pasti kebenarannya, dan rakyat percaya..

Jadi, pada saya kerajaan sekarang perlu bukan posmotem segera dan cuba guna pendekatan keagamaan dan jangan ambil enteng masalah perilaku anggota UMNO yang boleh menjejaskan reputasi parti yang Gah ini.

Bukan meniru, tetapi belajar dari kesilapan. Agama dan Politik ada kaitannya. Cuba tanyakan pakar-pakar hadis atau ustaz-ustaz. Mungkin ada cara untuk kembalikan kepercayaan rakyat.

Mereka mahukan kemajuan yang sejajar dengan kehendak Islam, bahagia di dunia dan sejahtera di akhirat jua. Ingat, rakyat semakin bijak dan berbeza sama sekali dengan rakyat 10 atau 15 tahun lalu...

jUNAIDI said...

Terimakasih atas Komen ... Saya percaya pada ketentuan Allah Swt . Jika Allah melatkan kebaikan pada sesorang tidak akan ada sataua apa pun mamapu meletakkan keburukan poadanya begitu pulka sebaliknya.

Namun jika disuluh daraipada pelabagi aspek masih rami yang kian alpa tetang pemberian Allah yang cukup besar pada umat melayu . UMNO sebagai contoh merupakan suatu wadah orang melayu yang cukup kuat untuk bersaing dimata dunia Tidak cukupkah buti yang telah diperlihatkan sejak bertahun lamanya , namun angka dan jarak masa yang lama bukan alasan untuk UMNO dikuburkan oleh rakyat jika lupa untuk melihat jalan kembali .

saya amat setuju Komin anda bahawa sandaran agama dijadikan sebagai teras perjuangan . Namun jika dilihat elah banyak juga agenda agama dijadikan pengentara untuk mengambalikan kepercayaan rakyat .. Namun hasilnya tetap tak kesampaian. Apa yang lebih dikhuairi akstrimes agama akan menjadi kekangan untuk memberikan laluan agar tidak melakukanya secara berhikamah . Sessungguhnya ada hikmah disebalik apa yang berlaku kekuatan dan kelamahan yang berlaku tentunya ada hikamah yang tersembunya .

SANGURU said...

semoga yang baik dan yang terbaik jadi pemimpin/memimpin. pemimpin/kerajaan yang baik akan membawa kebaikan. siapakah dia/mereka, kenalilah dengan segala pancaindera juga "pembacaan" masa depan. Jika konsep "amal maaruf nahi mungkar" diguna, insyallah...perlahan-lahan negarabangsa kita menjadi "khairo ummah"...