Thursday, October 22, 2009

TUJUH PINDAAN PERLEMBAGAAN UMNO , MELAMBANGKAN KETELUSAN PIMPINAN

1) Meningkatkan jumlah perwakilan bagi memilih pemimpin iaitu dari 2,500 orang kepada 146, 500 perwakilan.

2) Menghapuskan sistem kuota pemilihan dan digantikan dengan sistem pendaftaran dengan kelayakan minimum untuk bertanding.

3) Menambah satu wakil wanita di peringkat Majlis Tertinggi, Bahagian dan Cawangan.

4) Proses pemilihan dilakuan serentak bagi Majlis Tertinggi, Bahagian dan Cawangan.

5) Yuran tahunan dihapuskan dan digantikan dengan yuran seumur hidup.

6) Ketua-ketua sayap Wanita, Pemuda dan Puteri diberi mandat mengesahkan keahlian baru.

7) Setiausaha Bahagian dilantik secara automatik sebagai perwakilan di Perhimpunan Agung Umno.

2 comments:

watasikadi said...

sama juga saya rasa ini UMNO. tambah menyusahkan rakyat lagi adalah..hehehe..kalau syarat mau tanding presiden msti 2 penggal timbalan, kalau mau tanding timbalan mau juga 2 penggal naib dan naib mau juga dulu 2 penggal AMT. begitu juga ketua sayap mau juga 2 penggal exco..hehehe..begitulah seterusnya sehingga akar umbi kononnya..hehe..sama juga pia' dia. pia' ulung juga akhirnya.

Junaidi Blog said...

helo brep.... watasi kadi... apalah kamu orang gado pasal tandas ..lapaor ajalah siapa yg slaha siapa yang benar ..... ini bukan kerja pemimpin BN ... kalau lu nak tahu datuk ahli parlimen tak suruh meka semua buat perkara salah macam ni...biasalah bukan semua orang baik dan warak macam watasikadi.... tapi lu hini parti kita orang... apa lu punya pati banyak baik sudahkah ... buktikan jasa yang telah dibut oleh pati korang sejak merdeka samapi hari ini ..apa lu saja yang islam kah ... orang lain tak islam , tak jujur , pembelit . orang yang baik tak hina orang lain ..banayk cantik lu punya muka kata... KATA UMNO MENYUSAHKAN ... apa yang dia telah susuahkan rakyat selama ini atau susahkan lu .....lu buktikan dengan fakta baru ngam ... oh lu belum tahu lagi ... ini UMNO parti yang diterima oleh rakyat negara ini ....sebab perjuangannya jujur .... tak berselindung disebalik agama ... kalau tak UMNO tak perintah negara ... adda faham .... lu senang senang hina parti kita ingat lu punya parti baik sangtkah ....lu ada sekolahkah ... apa punya brooo... nak jadi hero pasal tandas .... tu sana belakang dewan , bawah jembatan anak anak kita, saudara kita , sepupu sepapat kita ... mabuk montoko , hisap dadah yang perlu kita ambil peduli ... lu ada ambil peduli kah .... tetapi kerajan UMNO dan BN sentisa selalau dan selamanya lakukan yng terbaik untuk rakyatnya.... Salam Satu Malaysia uNDILAH BN/ UMNO