Wednesday, February 4, 2009

ANAK KAMPUNG BERBANGGA DAN BERTERIMA KASIH PADA YB .Jamaluddin Mohd Radzi , YB. Mohd Osman Jailu ,YB. Hee Yit Foong ,YB .Datuk Nasarudin Hashim


Anak kampung merasa hiba dan gembira disamping bersyukur kepada Allah Swt atas keberanian wira – wira ADUN Perak yang secara berani dan jujur menyertai BN / UMNO untuk bersama -sama barisan kepimpinan pemerintah yang mempunyai rekod perjuangan yang tidak pernah menghianati amanah rakyat …

Justru anak kampung tabek dengan ADUN – ADUN baru Kita yang jujur dan ikhlas menyertai BN dan UMNO hanya semata mata melihat keperluan dan kepentingan rakyat sebagai landasan perjuangan sebenarnya ….

Dalam tulisan blog yang lalu berkali – kali anak kampung jelaskan semua ini bukan kerana Pak Lah , Pak Najib atau barisan pimpinan tertinggi ...yang ada , Akan tetapi semuanya ini atas kehendak dan jadual Allah Swt semata …. Percayalah jika pimpinan gagah dan berani seperti Saidina Omar Ibun Kahatab , Ikahlas dan Jujur seperti Saidina Abu Bakar Asidik , berhemah dan bijaksana seperti Saidina Ali ibnu abu talib , Dermawan seperti Abd Rahamn bin Auf , tunggulah janji Allah Swt , Pulau Pinang , Kedah , Kelantan , Selangor akan kembali kepada pemerintahan BN .

Sekalipun UMNO dijujah dengan pelbagi fitnah, adu dan domba sehinggah dituduh tak islamek , meka aja yang islamek , ahli UMNO tak beriman dan bertakwa , rasuah,tak amanah dan macam macam lagi kita tetap menjadikan sabar sebagai benteng utama perjuangan seperti yang dituntut oleh kesyumulan agama dan adapt resam .

Hari ini anak kampung rasa lega dan selesa setalah penat berbantah diantara sesama bagi mempertahankan bahawa UMNO masih tetap dalam lindungan Allah Swt .... tidak akan berlaku sesuatu perkara tampa kehendaknya dan izinnya …..

Seperkara yang anak kampung bimbangkan ..... mulalah kalangan pimpinan kita pula nak buat hal macam- macam , dalam diam buat andaian , buat analisa , buat senopsis dari penyertaan ADUN ADUN Perak kepangkuan BN …. Cukup – cukuplah berbantah bagi menegakkan kepentingan peribadi ….meka semua ingat anak kampung dan kawan kawan anak kampung diseluruh Negara tak tahu perangai dan adat resam pemimpin atas tu ….Kami anak anak kampung buat tak nampak aja …. Anak kampung dibawah ni tahu tau …!!!tak payah nak sorok- sorok TANGAN KANAN BERSALAMAN , TANGAN KIRI BERCUBIT-CUBITAN .....kerana perangai sedemikianlah kita orang anak kampung meluat …. Bukan aja kita anak Bandar apatah lagi ….. bersatulah walau dalam apa keadan sekalipun ......sungguh kami anak anak kampung berikrar akan terus beri sokongan yang tidak berbelah bagi ……


Seperkara anak kampung tak tak faham dan bengang dengan pimpinan atas dan bawah yang ada semenjak pilihanraya ke 12 yang lalu BN/ UMNO dikatakan Lemah tak relevan , tak diterima rakyat , akan berkubur …. Tak cukup-cukup diberitahu pada anak kampung diforum , diakbar , di kaca Tv setiap hari dan ketika diperbesar I besarkan tentang kelemahan yang ada …. Rakan –rakan anak kampung apa lagi dipejabat ,dipehentian bas , di kedai kopi , dikilang , ditepi jalan dan dimana – mana jua seakan percaya dan telah pun meyakini UMNO / MIC/MCE dan Komponan BN yang lain sudah tak terpakai seprti besi buruk …..ditambah lagi isu ini dicanang dan diperhebat oleh para penganalisa-2 politik dan cendikiwan …. Hamper kesemuanya menjadikan kekalahan di lima buah negeri sebagi tanda ukur BN tak lagi diterima rakyat ..... sehinggalah PAK LAH naik berang ” YANG KALAH BERLAGAK SEPERTI YANG MENANG , YANG MENANG PULA BERLAGAK SEPRTI YANG KALAH ” ….apa sudah jadi ni …. , semuanya menjadikan kita gelabah , gelisah dan keluh kesah …..aleh – aleh mesej anak – anak muda dan pengundi baru dijadikan sandaran ….. anak kampung pun muda juga …tersinggung anak kampung …. Wal hal orang muda yang anak kampung kenal hebat dan bersemangat berpihak kepada BN .... entah-entah warga emas yang buat hal … taklah menuduh ….. hentikanlah cakap – cakap yang melemahkan UMNO ni , UMNO ni parti keramat yang mempunyai roh perjuangan jujur dan ikhlas dari pimpinan masa lalu . kalau tak faham – faham juga anak kampung ramai ramai akan cabai meka semua yang celupar …..

Akhirnya anak kampung mohon maaf jika ada yang tersinggung dari tulisan ini dan mendoakan agar ADUN – ADUN baru yang menyertai BN akan terus sentiasa didalam lindungan Allah Swt . dan YB –YB tak perlulah nak takut dengan siapa pun semua tuan bukanlah pengkhianat sokong dan amanah undi yang pernah diberikan rakyat , tetapi YB-YB tuan telah membawa penyokong -2 YB kembali kepangkal jalan melihat kemampuan ,kejujuran dan keikhlasan BN membela nasib rakyat …

2 comments:

Anonymous said...

salam...kita sama2 tengok nanti mcm mana dengan kes rasuah dua ADUN tu nanti..agak2 En Junaidi..sangkut ke mereka lepas...?

jUNAIDI said...

kita selesai satu - satu , undang - undang belum kata yang 2 adun tu salah .. jidi jika itu jadual allah .... kita terima aja dengan reda